Sunday, June 21, 2015

Ohlédnutí Magnuse Normana po skončení French Open

Trenér Stanislava Wawrinky MAGNUS NORMAN se ohlíží nazpět, kdo byl důležitou součástí Wawrinky na cestě za úspěchem a zmiňuje se o kariéře Eliase Ymera
Hned po mečbolu zvítězil a v Paříži bylo všechno je vzhůru nohama jako správný cirkus to začalo a nemohli jsme to kontrolovat. Každý chce kus toho, co se právě stalo. Každý chce kus Stana a také slyšet mé myšlenky jako trenéra. Jsou tam novináři, fotografové, rodina, přátelé, lidé z průmyslu, všichni kteří chtějí poblahopřát. Je to úžasný pocit, ale po dvou týdnech intenzivní práce jsme byli ve skutečnosti opravdu psychicky vyčerpáni. Jsem rád, že jsem dostal 2 minuty být se Stanem osamotě na hotelu. Tyhle společné chvíle se svým hráčem po dosažení něčeho speciálního jsou momenty, které ve vás zůstanou po zbytek života.

Dost už bylo napsáno o finále. Stan odehrál jeden ze svých nejlepších zápasů v kariéře. Třetí set byl nejlepší, co jsem ho viděl hrát. Aby toho bylo možné dosáhnout ve velkém finále a k tomu proti světové jedničce, musí to být samozřejmě působivé. Stan má něco, co je těžké se naučit. On je šampion. On má mentalitu šampionů, když o něco jde a je sebevědomý.
Mnoho bývalých hráčů, trenérů a hráčů přišlo ke mě a pogratulovali mi k vítězství. Je to něco zvláštního, aby vás uznávali lidé v tenise. Djokovičův tým byl velmi velkorysý po zápase a dávali kredit Stanovi a našemu týmu. Velmi pěkně to udělal on a jeho tým. Roger mu taky volal a blahopřál. Vím, jak moc to znamená pro Stana.

Mats Willander napsal v jednom článku Le Equipe, kde on říká, že on věřil, že jsem nejlepší trenér na světě. Je to neuvěřitelné slyšet taková slova od zkušeného člověka jako je Mats. 

Myslím si, že za největším úspěchem profesionálního hráče stojí trenéři, kteří pracovali s hráči v juniorských letech. Jsou to trenéři, kteří položili základy budoucího úspěchu daleko dříve, než přišel ten velký úspěch. Trenéři, kteří pracovali od rána do večera o víkendech a odvedli tu nejtěžší práci. Nemohu brát kredit za ten úspěch jenom já. Trenéři, kteří by měli získat kredit po výhře jsou právě tito.

Udělal jsem dobrou práci se Stanem? Ano, jsem velmi hrdý na to, čeho jsme během těchto dvou let dosáhli. Ale, to by nebylo možné bez té prvotní práce, která již byla provedena. Práce, kterou dělám je pokračování toho, co bylo započato. 

Jsem vlastníkem části akademie Good to Great Tennis Academy ve Stockholmu. Zaměřujeme se na vývoj hráčů od 12 do 19-20 let. Vím, kolik práce a úsilí je zapotřebí k vytvoření dobrého hráče s pevnými základy od útlého věku. Vezměte hráče jako je Elias Ymer například. Přispíval jsem k jeho kariéře od jeho 12 let. Eliasovi je nyní 19 let a brzy dosáhl Top 150 na světě. Byla to úžasná jízda a dal jsem Eliasovi nespočet hodin, které ani nikdy nebyly zaplaceny. Především jsem to dělal, protože mám rád jeho jako člověka a mám rád jeho rodinu. Možná by byl Elias tam kde je teď i beze mě. Ale také možná ne. Dnes v 19 letech, Elias se přesunul trénovat do akademie v Barceloně. Cítím se velmi dobře ohledně tady toho kroku, poněvadž cítím, že v dobrých rukách. Cítím, že to má zařízené správně. Jednoho dne ho uvidět zvedat velký pohár nad hlavu by bylo úžasné. Pokud se mu to podaří, tak opravdu doufám, že Elias a jeho trenér dají kredit tomu co bylo vykonáno, když ho ještě nikdo nesledoval. 

Další krok pro Stana je velmi pěkný turnaj na trávě v Queensu v Londýně. To bude samozřejmě výzva pozměnit myšlení na trávu, ale myslím, že to bude v pohodě. Stan bude hrát čtyřhru s Grigor Dimitrov a opravdu se těšíme stejně na to. 

Díky, že jste podporovali Stana a náš týmu během dobrých  a obzvláště ještě v těch špatných časech. Uvidíme se na zelené trávě!

Magnus Norman





No comments: