Monday, May 25, 2015

Roland Garros - Venus končí v prvním kole

Překvapením prvního kola je vítězství Sloane Stephens nad Venus Williams, která jí porazila přesnější hrou 7-6 6-1. Za posledních dvacet let se Venus podařilo vyhrát téměř všechno, ale zde na Roland Garros byla nejblíže k vítězství v roce 2002. Ale na prašnou antuku musí být mnohem trpělivější a ne hned "líbat" lajny. V průměru jí trvá výměna méně než dva míče, ale ona potřebuje zaměstnat svoji vynikající atletickou postavu  i do těsně obrany. 

Když, dosáhla na finále proti Sereně v roce 2002, cítila se sebevědomě, ale nebyla to její správná hra na dva míče, proto prohrála. Ve skutečnosti osmkrát ani nedosáhla na čtvrtfinále na Roland Garros od roku 2006, kdy jí porazila naše Nicol Vaidišová. Za předpokladu, že bude příští rok Venus 35 let, tak fyzicky vzato, je téměř nemožné vyhrát Grandslam na antuce v tomto věku.
Možná Sloane může vyhrát jednou velký turnaj. Ona dosáhla na vždy čtvrté kolo na Roland Garros během tří let, což je docela dobré pro mladé hráčky.  Vloni rozesmutnila Makarovou, než prohrála s Halep, která došla do finále. V roce 2013 postoupila do čtvrtého kola, kde prohrála s vítězkou Marii Sharapovou a v roce 2012 jí bylo devatenáct, když podlehla ve čtvrtém kole Stosur bývalé finalistce. 
Stephens ve dvaadvaceti letech může teď samozřejmě porazit kohokoliv a právě to dokázala proti Venus. V průběhu minulého roku bojovala s psychikou, než se jí podařilo ji usadit. Jak ukázala v pondělím zápase. 

" Opravdu jsem nevěděla co mohu očekávat", řiká Stephens. " Samozřejmě je to vynikající hráčka a velká vítězka. Věděla jsem, že musím dostat všechno nejlepší ze sebe ven. Samozřejmě jsem proti ní nikdy nehrála. Takže jsem nevěděla, jestli mě bude chtít vodit po kurtě, nebo podobně. Ale věděla jsem, že tam budu stát a hrát svůj tenis a že by to mohl být dobrý zápas."

Stephens není nasazená, tak doufá, že tento i příští týden bude stále na svě cestě...





No comments: