Thursday, May 28, 2015

Halep končí, Lučič Baroni udeřila znovu - RG

Pamatuji si jak vloni ve Stuttgartu porazila Katka Siniaková v kvalifikaci Chorvatku Lučič Baroni. Ten výsledek nejde si nezapomenout 6-0 1-6 6-0. Chorvatka hrála na dva údery, padne nepadne a k tomu dávala dva debly do gamu. O půl roku později postoupila v loňském roce z kvalifikace do čtvrtého kola na US Open. Jirka Fencl mi tenkrát o měsíc později říkal ve Francii, že se bavil s jejím novým trenérem o tom, co změnil v její hře. A on mu jen odpověděl, že jí pověděl " hraj do kurtu a věř, že to tam všechno bude padat. Neříkej si, že uděláš chybu, když si úder ještě ani nezahrála." . Kdo by v tom hledal složitosti, tak je nenajde, jen jí přesvědčil o opaku.

Loňská finalistka Simona Halep byla připravena zopakovat minimálně loňský výsledek. Ale nenašla odpověď na neúprosný útok Chorvatky a podlehla 5-7 1-6.


Ale chtělo by si nejprve říci, kdo je Mirjana Lučič Baroni. Poprvé vstoupila na Roland Garros v roce 1999. Pak už jen v 17-ti letech jednoduše pod jménem Mirjana Lučič porazila obhájkyni titulu Španělku Aranxtu Sanchez Vicario, která vyhrála jeden ze tří titulů na French Open taktéž v 17-ti letech v roce 1989. Zatímco Sanchez Vicario je v tenisovém důchodu, tak Lučič Baroni je letos 33 let a pohybuje se okolo 70. místa na WTA. Ale svůj první titul na WTA získala už v 15-ti letech na domácím turnaji na chorvatském Bolu a o rok později titul obhájila, to byl rok 1998. Do Wimbledonského semifinále vletěla hned v následujícím roce.
Pak už se na ní podepsal ustaraný život a propad na žebříčku. V roce 2000 ze dvanácti prvních zápasu jedenáctkrát prohrála a propadla se ke dvoustému místu. Dokonce v roce 2004-2006 byla úplně bez žebříčku! Ale po jejím pádu přišlo inspirativní zotavení! Chorvatka vytrvala a na turnajích nižších levelů ITF a kvalifikací WTA. Začínala pomalu a vytrvale budovala svoje postavení k úspěchu! Dva tituly na ITF získala v roce 2010 a kvalifikace na US Open se ještě nezdařila. Po dalších třech sezónách přichází konečně pohádkový příběh. Rok 2014 a Lučič Baroni postupuje z kvalifikace do 4. kola na US Open, kde poráží druhou nasazenou Halep. Po US open vyhrává WTA turnaj v Quebecu, kde poráží ve finále Venus Williams a titul získává po 16-ti letech. Je to nejdelší pauza mezi získanými WTA turnaji v historii. 

Takže nyní obrací Lučič Baroni pozornost k prvnímu kolu na Roland Garros. V loňské roce porazila Halep ve Flashing Meadow na cestě do čtvrtého kola a teď dokázala, že výsledek nebyl žádná náhoda na kurtě Suzanne Lenglen s 29ti vítěznými míči oproti 5ti od Halep. 
" Když jsem viděla pavouka s kým hraji ve druhém kole, věděla jsem, že to bude hodně těžké", říkala Lučič Baroni. " Chystala jsem se hrát znovu skvělý zápas a pamatovat si, to jsem hrála vloni proti ní na US Open, protože občas lidé říkají. Ohh to byl pouze jeden den. Nechci se na to dívat takhle. Vím, že jsem hrála opravdu dobře. Pracovala jsem opravdu tvrdě a věděla jsem dnes, že budu muset hrát opravdu dobře. Byla jsem na to připravená. I když mé výsledky nebyly v poslední době velké, tak přesto jsem se cítila skvěle. Věděla jsem, že je to otázka času, kdy výsledky přijdou. "

Simona Halep po zápase připustila na tiskovce, že nemohla udělat nic, aby odvrátila porážku.

No comments: